Typisch-M, de naam…
Mijn bedrijfsnaam is per toeval ontstaan in Amerika uit een grapje van mijn familie.
Tijdens een rondreis door het Westen van Amerika spotten wij vanuit de ouderwetse Durango & Silverton Railroad een aantal tipis beneden in de vallei langs de rivier. ‘Hey…’ werd er gewezen… ‘Kijk daar! Tipis!’ Waarop mijn reisgenoot ad rem grapte: ‘Ja, Typisch Em!’
Die benaming bleef in mijn hoofd rondhangen, en toen ik me officieel inschreef bij de KvK werd het dan ook Typisch-M. Vandaar de tipis in mijn logo.
Daarnaast ben ik gefascineerd door de geschiedenis van Amerika, het Wilde Westen en cowboys en indianen… ook dat ziet u terug in mijn huisstijl.
In 1997 leidde dat tot de uitgave van mijn historische roman Pekosha. Deze roman werd via de gerenommeerde uitgeverij Meulenhoff-M (toevallig? die M?) uitgegeven, maar is vandaag de dag inmiddels alleen nog verkrijgbaar als E-book. Ik werk aan de heruitgave van het fysieke boek. Daarover later meer!
Creativity requires the courage to let go of uncertainty.
Creativity is intelligence having fun.
You can’t use up creativity, the more you use, the more you have