Over mij

Ik ben Emmy, de M uit de naam Typisch-M. Ik ben een grafisch ontwerper met ruim 25 jaar ervaring.
Sinds 2004 doe ik dat zelfstandig, eerst in mijn vroegere woonplaats in Noordholland, nu in het pittoreske Ossendrecht in Zuidwest Brabant.
In Ossendrecht is mijn bedrijf ook gaan groeien. Naast mijn grafisch bureau heb ik ook een webshop in ecologisch verantwoorde artikelen (The Shop) en bedruk ik bedrijfskleding, kleding voor particulieren met leuke designs (T-shirtfountain.nl) en kleine cadeauartikelen.

Ik denk soms buiten de duidelijke lijnen om, maar dat geeft juist dat beetje extra in mijn ontwerpen.
Bij mij staan een persoonlijke en klantgerichte benadering centraal.

Het begin…

Om een sterk merk te starten heb je een zorgvuldig uitgedachte branding nodig.
Het meest herkenbare onderdeel hiervan is het logo. Een goed logo voldoet aan vijf eigenschappen:

  • simpel
  • memorabel
  • tijdloos
  • passend
  • veelzijdig

Pas als je logo voldoet, kun je je vol concentreren op de andere uitingen van je bedrijf: visitekaartjes, huisstijl, website en eventueel ook nog banners, vlaggen en buitenreclame!

Van 1990 tot 1992 verbleef ik in Amerika (Tucson, Arizona) om daar research te doen voor een roman die ik aan het schrijven was. Ik kan gerust zeggen dat ik de jaren in Tucson als enkele van de meest bijzondere jaren van mijn leven bestempel. Ik woonde en werkte in Tucson, maar in mijn vrije tijd zat ik in de bibliotheek, was ik aan de wandel, of bezocht ik historische plekken, waarbij ik interessante mensen ontmoette. Grace McCool bijvoorbeeld… zij woonde op een ranch in zuidoost Arizona (Sierra Vista) die ik al snel als mijn uitvalsbasis mocht gebruiken voor onderzoek in de omgeving. Haar zoon Page Bakarich, een gepensioneerde leraar en self-taught man, die mij in zijn gammele pickup truck met de meest afgelegen historische plekken van de omgeving deed kennismaken. Dave Faust, de curator van het fort Lowell museum in Tucson, waar ik op zaterdag hele dagen kon doorbrengen, niet alleen om de sfeer op te snuiven, maar ook om Dave’s boekencollectie door te spitten voor ik ooit toch weer eens een keer naar huis zou moeten.

Uit deze avonturen is het boek Pekosha ontstaan, dat in 1997 werd uitgegeven door uitgeverij Meulenhoff in Amsterdam. Omdat deze boeken niet of bijna niet meer beschikbaar zijn en ik vragen kreeg of er ooit een herdruk zou komen, nam ik het heft in handen en vroeg bij Meulenhoff de rechten terug om het boek zelf als herdruk en als e-boek uit te kunnen geven.

De herdruk is verkrijgbaar als print-on-demand bij www.boekenbestellen.nl, in zowel e-boek, paperback en hardcover. De paperback en hardcover bevatten fotomateriaal dat niet in de originele uitgave is opgenomen.

tipis_solo

Tipis in je logo… waarom dan?

De tipis in mijn logo zijn – naast een simpel woordgrapje – ook een verwijzing naar mijn jaren in Amerika en mijn fascinatie  met het verleden van dit land.
Tipis… typisch… M … Em…
het is zo simpel als dat het klinkt…

PAPERBACK
€ 20,00

typisch-m, pekosha, emmy leigh hart, apachen, roman, native american

HARDCOVER
€ 28,50

typisch-m, pekosha, emmy leigh hart, apachen, roman, native american

E-PUB
€ 8,50

typisch-m, pekosha, emmy leigh hart, apachen, roman, native american